El departament de matemàtiques també ha
participat aquest any amb el projecte d'Innovació Educativa del centre anomenat
RE-MÒVING que és la continuació del projecte Mòving de l'any passat.
A l'inici de curs, repassant que varem fer
l'any passat, on va ser un estudi estadístic de la migració en Espanya en els
darrers anys, tan manual com en un
programa informàtic ( full de càlcul), varem decidir de canviar el tema del
projecte per fer-lo coincidir en la programació de la segona avaluació.
El bloc de continguts en la segona avaluació és
la geometria, i varem pensar que era una bona opció per a desenvolupar un
projecte amb els alumnes , ja que és atractiva, visual i bastant
manipulativa. El projecte es va
desenvolupar tant en 1r d'ESO com en 2n d'ESO. En primer d'ESO varen estudiar
les figures planes i en segon de l'ESO varen estudiar el triangle, el teorema
de Pitàgores i el poliedres platònics. Tot amb la finalitat en desenvolupar un
producte final que consistia en la construcció milotxes amb diverses formes
geomètriques.
Per dur a terme el projecte hem preparat un
quadern amb teoria i activitats relacionades amb la unitat, seguint una
metodologia basada en el treball cooperatiu. Els alumnes s'han convertit en
empresaris i treballant en grups han calculat les dimensions, quantitat de
material i cost de producció de les milotxes utilitzant tots els coneiximents
apresos sobre la geometria.
Algunes de les activitats que més han gaudit
els alumnes són activitats en les que varen emprar les TIC com per exemple, el Kahoot,
que ens va servir per a introduir el producte final, i el Geogebra,
que ens va servir per dissenyar la milotxa en 1r de l'ESO, a més del proccés de
construcció de les milotxes.
Per últim, tant la sociabilització del projecte
com les I jornades ABP IES La Mola varen ser un èxit. Alumnes, professors/es i
pares i mares varen estar molt motivats tan per mostar el projecte com per
vore el treball fet.
No hay comentarios:
Publicar un comentario